Η σύγκρουση με τους δανειστές

 ⇒ Η κυβέρνηση αποφάσισε να συγκρουστεί με τους δανειστές μας μέσω της ηρωικής (κατά τους σχεδιασμούς της) υπεράσπισης των οικονομικά αδύνατων – που όμως έχουν και δυνατή ψήφο. Πώς συμβαίνει όμως, αδύνατοι να είναι μόνον όσοι παίρνουν μια πενιχρή σύνταξη αλλά (κατά μείζονα λόγο) όχι και οι εκατοντάδες χιλιάδες ανέργων που δεν έχουν ούτε αυτήν; Πρόκειται μάλλον περί λογιστικής εξίσωσης που αναδύεται κατ’ ευθείαν από κάλπικες (κάλπη) προσδοκίες. Ζούμε την απόλυτη αλληγορία, όπου «άλλα λέγει και άλλα εννοεί» κανείς (!) σύμφωνα με το φαιδρό (ακριβώς) ορισμό του σχολικού εγχειριδίου «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος» της Γ’ Λυκείου. Και πώς να μην είναι έτσι, όταν η «επιτυχής κατάληξη» της διαπραγμάτευσης για το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης, που διατυμπανιζόταν περίπου ως εύκολη και δεδομένη, βρίσκεται στο «σία κι αράξαμε»; Συμπεριφορές, δηλώσεις, μαγκιές και τσαμπουκαλίκια θέλουν συνειδητά να αποκοιμίζουν τους ευκολόπιστους στην ιδέα ότι όλοι ασχολούνται με την επαναστατική μας έξοδο. Δυστυχώς, το θλιβερό μετατρέπεται σε αστείο – επομένως και σε ακίνδυνο.

→ Ας επιστρέψουμε όμως στην αλληγορία – για να κλείσουμε με νότα αισιόδοξη. Έρχονται και γιορτές. Διαβάζουμε από την εφημερίδα «Ακρόπολις» της 5 Νοεμβρίου του μακρινού 1883: «Μιάς γυναικός η καλλονή η της Μαρούλας Καρβελούτσου εκ Κερατέας τέσσαρας άνδρας έθελξε μέχρι του να την απαγάγουν και να κάμουν να την ζητεί τώρα ο πατέρας της εις όρη και εις δάση». Πού είναι η αλληγορία, θα ρωτάτε. Στη θέση της «γυναικός» βάλτε μια κυβέρνηση που νομίζει ότι έχει ανυπέρβλητα και αναντικατάστατα κάλλη, αφού όλοι τη θέλουν. Στους «τέσσαρας άνδρας» εννοείστε το σκληρό κουαρτέτο της διαπραγμάτευσης. Αντί της απαγωγής διαβάστε «μνημόνιο». Στη θέση «πατέρας» σκεφτείτε τον ατυχή ελληνικό λαό. Πώς «εις όρη και εις δάση» λοιπόν να μην ανευρίσκονται τα δυσθεώρητα ύψη των χρεών και οι αναζητήσεις στους δαιδαλώδεις διαδρόμους των Βρυξελλών; Τι να ακολουθεί την «απαγωγή»; Ευτυχώς όμως. Είπαμε ότι στην αλληγορία μας «άλλα λέγει και άλλα εννοεί» κανείς. Ή τουλάχιστον έτσι θέλουμε να πιστεύουμε ψάχνοντας.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *